sri lanka op reis, inspiratie excursies en reistips

Ella is een prachtig dorpje gelegen tussen de groene theeplantages in the hill country. In de omgeving van Ella is van alles te zien. Zo kun je een kijkje nemen bij de Nine Arche Bridge of naar de Ravana Waterfall toe gaan. Je kunt er ook verschillende mooie wandelingen en trekkings maken.

Misschien ben je wel in Ella met de trein gekomen uit de richting van Nuware Eliya. Of ga je per trein uit Ella vertrekken en reis je door naar Kandy. Wil je meer weten over het reizen per trein in Sri Lanka? Lees meer via de volgende link: treinreis door de theeplantages.

De beklimming van Ella Rock

Rondom Ella kun je genieten van geweldige uitzichten tijdens een van de mooie wandelingen in de omgeving. Naast een wandeling naar little Adam’s peak is er ook een pittiger tocht, de beklimming van Ella Rock.

Onze reizigers Joost en Esther zijn op reis geweest met SRI LANKA OP REIS en hebben Ella Rock beklommen. Zij maakten een handige routebeschrijving. Ga op pad met een lokale gids of ga zelf. Laat je in ieder geval ter plekke goed informeren over de route, bijvoorbeeld in je hotel.

Dus wandelschoenen aan en een dun regenjasje mee, en begin je reis vroeg in de ochtend voor het mooiste uitzicht over de bergen.

Routebeschrijving

• loop vanaf Ella circa 1,5 km over het spoor, over de stalen spoorbrug en langs het station Kithal Ella
  • even voorbij het station staat kilometerpaaltje 166 ¼, sla zo’n 15 meter voor dit bordje linksaf het pad in
  • na ongeveer 100 meter passeer je een brug, sla direct hierna linksaf dwars door de theeplantage omhoog, volg hier het duidelijk veel belopen pad.
  • na een paar honderd meter passeer je een winkeltje, ga hier rechtdoor en volg het smalle pad dat zich tussen de bomen omhoog slingert
  • bij een veld met keien lijkt het pad te verdwijnen, maar aan de andere zijde gaat het weer duidelijk zichtbaar verder
  • uiteindelijk bereik je een steile helling met veel bomen, zoek hier je weg omhoog over de vele paden en rotsblokken, tot je bovenaan weer een duidelijk wandelpad treft, volg deze naar links richting het uitkijkpunt

De wandeling omhoog kost je ongeveer twee uur. Het uitzicht is het beste in de ochtend, omdat er in de middag nogal eens wolken rond Ella Rock hangen. Veel plezier onderweg en neem genoeg te eten en te drinken mee en natuurlijk je fotocamera.